Děkuji za Váš zájem.
Nyní prosím zkontrolujte svou mailovou schránku.
Našli jste mail s odkazem na analýzu?
Pokud ne, podívejte se do složek HROMADNÁ POŠTA a SPAM.
V případě, že mail ode mě nenajdete ani tam, vyčkejte prosím
cca 15 minut (čas od času se mail zpozdí).
Pokud ani pak mail nedorazí, napište mi na chvatlinova@alakai.cz, abych mohla zjednat nápravu.
Ať řešíte cokoli, pomůže vám uvědomit si
- KDY pracujete z role makáče "VE FIRMĚ"řešíte operativu a dokončujete práci za své podřízené
- KDY pracujete z role šéfa "NA FIRMĚ"vedete svůj tým k tomu, aby vám dodával výsledky, které požadujete
a následně mezi těmito rolemi vědomě přepínat.
Je něco, co řešíte a uvítali byste pohled "zvenku"?
Napište mi, domluvíme se, zda Vám mohu pomoci.
Reference
Jak se změnil za dobu naší spolupráce Váš pohled na roli šéfa?
Z pocitu, že jako šéf jsem zodpovědná úplně za všechno a vše je jen
a jen na mých bedrech, jsem se posunula k uvědomění, že mám jako šéf také svobodu a možnost firmu a situace měnit a tvořit. To přesně pomáhá Lenka rozvíjet.
Co je pro Vás na naší spolupráci nejcennější (co Vám nejvíc pomáhá)?
Oceňuji (mimo jiné) lektorčinu flexibilitu a maximální soustředění na daný problém
ve chvíli, kdy to akutně potřebuji. Věc vždy objektivně zanalyzuje, rozebere, vysvětlí
a společně nacházíme řešení. Spíše než aby řešení sama nabízela, vede, abych si jej našla sama, což je samozřejmě ve finále podstatně efektivnější. Navíc pak nabízí kroky, co udělat, aby podobné situace pokud možno nenastávaly.
Co Vám naše spolupráce přinesla/přináší?
Lenka mi především pomáhá zorientovat se a fungovat i v nekomfortních situacích, do kterých se nevyhnutelně šéf firmy občas dostává. Učí situace poznat, pojmenovat
a pracovat s nimi. Takže místo řešení samospádem a psychického hroucení přichází konzultace s Lenkou a uklidnění - vždy se nějaké řešení najde.
Mgr. Pavla Trizmová
MEDKONSULT s.r.o. - jednatelka společnosti
Jak se změnil za dobu naší spolupráce Váš pohled na roli šéfa?
Dříve nutné zlo, většinou jsem začala šéfovat, když už bylo pozdě
a atmosféra v týmu byla nesnesitelná.
Nyní už nemám problém vše řešit hned a i tým motivovat.
Co je pro Vás na naší spolupráci nejcennější (co Vám nejvíc pomáhá)?
Spolupráce s Vámi mi pomáhá vidět věci i z jiného úhlu pohledu
a učí taktice a již neřeším věci s horkou hlavou.
Co Vám naše spolupráce přinesla/přináší?
Jsem více diplomatická, naučila jsem se argumentovat a vím,
že i já mám kromě povinnosti k zaměstnancům i svá práva
a umím si je postupně prosazovat.
MUDr. Eva Chládková
Stomatologie Plzeň - praktická zubní lékařka
1. Jaká je Vaše zkušenost se zaškolováním "před" vytvořením systému zaškolení a "po" něm?
Jako hlavní nevýhodu nebo problém v zaškolování „bez“ vidím to, že se nedá o „nic opřít“ - slova vždyť jsme to probírali, já Ti to říkala, ukazovala…není čím podložit. A při zaškolování více lidí pak není možné dodržet stejný postup, mohou nastat různé disproporce v poskytnutých informacích (ne záměrně samozřejmě).
Když použiji dopředu připravené manuály, je to velká výhoda, právě při zaškolování více „uživatelů“.
Mám jistotu, že mají všichni stejné a dostupné manuály, glosáře, prostě stejné podmínky a přezkoušení také probíhá naprosto stejně. To mě dává osobně velký smysl.
Rozpitvání na jednotlivé úlohy a přezkušování poskytuje okamžitě zpětnou vazbu zda daný uživatel vše pochopil a je schopen aplikovat a postupovat dál.
Glosáře poskytují dostatek pojmů a poznámek z dané problematiky v širším pojetí.
A navíc použití manuálů školiteli poskytuje obrovskou výhodu, že se na zaškolování nemusí už nijak připravovat - je možno zastoupit se s „kýmkoliv“ z týmu.
2. Zhodnocení, jak se Vám se mnou spolupracovalo - co se Vám líbilo a proč?
Spolupráci s Lenkou bych zhodnotila jako perfektní a profesionální. Lenka byla vždy připravená, práce na manuálech měla spád. Myslím, že jsme si spolu sedly i po té lidské stránce a na setkání jsem se vždy těšila.
Příprava manuálů pod vedením Lenky mě pomohla utřídit si myšlenky, detailněji popsat jednotlivé úlohy z pohledu „neznalého“ člověka.
Lenka měla velký cit, jak z člověka dostat všechny potřebné informace a srozumitelně to vždy zpracovat a perfektně popsat.
Měla jsem vždy pocit maximálního využití času při společné práci a vždy nás čekal dobrý výsledek. Vyhovovalo mě, že vše probíhalo s lehkostí a pohodou, zároveň ale s velikou pečlivostí. Např. pokud jsme objevily v manuálu nějakou chybu, nesrovnalost, nebo nás napadla možnost doplnění některých informací, Lenka vždy pečlivě zapracovala do všech souvisejících materiálů.
Sama bych takto manuály nepřipravila nebo za dvojnásobek času a úsilí.
Ing. Iveta Loudová
COLSYS - AUTOMATIK, a.s - SW analytik senior
Jakmile jsem rozšířil tým, bylo to pro mě něco naprosto nového a potřeboval jsem zvládnout celou firmu uřídit, aniž bych se z toho zbláznil. Narazil jsem na Lenku a její projekt Alakai. Nechával jsem si zdarma zasílat emaily, kde dávala tipy na vedení lidí, organizaci času, jak vlastně lidi v týmu přemýšlí a já jako šéf nechápu, proč mě nechápou 🙂 a zase naopak. Zajímalo mě to více a více.
Výhody spolupráce s Lenkou
Přístup: Cítím, že nejsem jen další "fajfka" v diáři, ale že nade mnou přemýšlí a v čase, který vlastně nemám zaplacený - dává ještě spoustu tipů a rad, k tomu, co řeším.
Formulace: Dělalo mi problémy věci řádně formulovat, takže při spolupráci jsem se soustředil na své myšlenky, říkal je Lence a ona z nich udělala skvělé ucelené návody pro můj tým. Zpracováním návodů ušetřím spoustu času při zaučování nových lidí a jsem si jistý, že jsem nic při vysvětlování postupů nezapomněl. Ušetřím díky tomu čas, když si zaměstnanci nebudou vědět rady - návody jim pomohou, můžou se k nim sami vracet.
Zkušenosti: Lenka má velké zkušenosti v oblasti podnikání, takže mi ve spoustě věcí dokázala pomoci, vysvětlila mi, jak to chodí - jak přemýšlí lidi v týmu - že je vlastně i jiný pohled na svět než ten můj a že je možné „nevědět, že nevím“.
Řešení: Měli jsme rozdělanou práci na procesech a vymezení jednotlivých pozic pro lidi v týmu, ale zjistili jsme, že nyní je priorita obchod, takže jsme na něj přešli, vyřešili aktuální potřebu, aby firma nebyla ve ztrátě a pak se zase vrátili k práci s týmem.
Motivace: To, že mám svého mentora mě nutí se do příští pravidelné schůzky připravit – i když to občas trošku šidím, minimálně nad tím hodně přemýšlím a pak to spolu probereme a zaneseme do materiálů. Nenechám vše, o čem mluvíme, jen tak odplynout, ale makáme na tom.
Poznání: Výšky nadhledu, software v hlavě, ZKP - tyhle věci ještě nikdo podle mě neřekl nahlas, ale je v nich spoustu pravdy. Když si uvědomíme, jak to funguje, je to značný wow efekt, který usnadní práci jak se sebou samým, tak s týmem. Stalo se mi to mnohokrát - vážně. Vše doplněno o příjemné vystupování a neuvěřitelnou pečlivost! Děkuji mnohokrát :-),
Filip Martínek
HI-FIVE design/ www.POLEPIM.CZ - majitel firmy
Hlavní přínosy, které vidím ve spolupráci s Lenkou?
1. Rozdělení postů, konkrétně u nás vedoucí výroby a vůbec v identifikaci lidí, kdo se na co hodí. Je lepší fungovat v menším, kde všichni vědí, co dělají, než ve větším a chaosu.
2. Dále je super, že nám Lenka pomohla vytvořit formuláře, které dávají smysl (zakázkový list, výrobní příkaz, atd.) Řešíme i umístění těchto dokumentů a hlavně jejich používání.
3. Někteří naši zaměstnanci řeší systém firmy i přímo s Lenkou, což je pro mě důležité a mám více času věnovat se obchodu, který je v dnešní době docela boj.
Jiří Morávek
HM MODEL s.r.o. - jednatel společnosti
Co mi dal Workshop „Řídím svůj čas“?
V první řadě uklidnění. Když jsem si vše zpracovala s pomocí nového nástroje od Lenky, tak jsem zjistila, že toho je míň, než jsem si původně myslela. Najednou jsem přehledně viděla, co mám kdy udělat a přestala jsem se stresovat. Mám za sebou různé workshopy o time managementu, ale tento je velmi praktický a hned aplikovatelný. Já nejsem příliš systematická, ale učím se to, protože věřím, že to je něco, co mne a mé podnikání zprofesionalizuje.
Ida Turay
Vydavatelka - www.koridor.media