6 důvodů, proč z firmy odchází SRDCAŘI

Zaměstnanci SRDCAŘI jsou největší „poklad“, který jako majitelé firem máme, souhlasíte?

A dnešní doba, kdy nad jejich hlavami neustále krouží nejen dravci v podobě headhunterů, ale i lákavé nabídky korporátních společností, na nás klade obrovské nároky, abychom si je dokázali udržet.

Když píši nároky, nemám tím na mysli peníze.

V mnoha případech nemáme šanci konkurovat výši platu a benefitům, které mohou naši zaměstnanci získat v nadnárodních společnostech.

Nicméně není to tak vždy, že by hlavním důvodem odchodu SRDCAŘE, byla právě lákavá  finanční nabídka konkurence!

Jako konzultantka jsem docela často svědkem případů, kdy si sami „koledujeme“ o odchod SRDCAŘŮ.

6 důvodů kvůli čemu mohou SRDCAŘI z firmy odejít?

  1. Nemáme na ně čas – nevěnujeme se jim z role Motivátora (ulpíváme na myšlence, že jedinou fungující motivací jsou peníze)
    • Z toho plyne, že vlastně nevíme, co přesně je u nás ve firmě drží – co by jim zabezpečilo další „dobrou hru“ (obzvlášť pokud jsou ve firmě dlouho)
  2. Tím, že většinu času řešíme operativu, nemáme prostor pracovat na rozvoji firmy – nejsme schopni jim jasně vydefinovat sféru jejich vlivu(tím, že nejsou jasně rozdělené zodpovědnosti – kompetence – povinnosti mezi jednotlivé členy týmu, srdcaři jsou často přetížení a jiní se vezou)
  3. Tolerujeme v týmu lidi, kteří škodí a snižují emoce v obavě, že za ně nemáme náhradu
  4. Nedokážeme správně vydefinovat, co přesně od nich očekávámeneobjasňujeme dostatečně účely „proč se některé věci dějí“ – pak vznikají nedorozumění, demotivace, zklamání na obou stranách
  5. Nepracujeme s nimi cíleně tak, aby se zlepšovali a viděli u sebe pokrok: byli si jisti tím, jak přesně  mají svou práci vykonávat – co od nich očekáváme jako výsledek
  6. Bereme jako samozřejmost, že jsou spolehliví a svou práci dělají srdcem a často na ně máme mnohem vyšší nároky než na ostatní (obzvlášť pokud sami neumí říci „NE“).

6 + 1 způsobů jak snížit riziko, že SRDCAŘ Vaši firmu opustí:

  1. Věnujte se svým lidem z role MOTIVÁTORA – buďte si jistí, že u Vás stále mají hru
  2. Zorganizujte svou firmu tak, aby každý věděl, kde jeho zodpovědnost začíná a končí
  3. Oprostěte svůj tým od lidí, kteří škodí (nemusí to znamenat, že jsou špatní – možná jen potřebují jiné podmínky, aby se realizovali)
  4. Udělejte maximum proto, aby Vám Vaši lidé rozuměli a věděli, „proč se věci dějí“ – nezapomeňte, že SRDCAŘE většinou zajímá budoucnost firmy a to, jak se na ní mohou podílet
  5. Pracujte se svými lidmi jako KOUČOVÉ a TRENÉŘI – postarejte se, ať se zlepšují a vidí svůj pokrok -ať vědí přesně, co od nich očekáváte a jak toho mají dosáhnout
  6. Projevte svým lidem respekt a to, že si vážíte jejich loajality a výsledků, kdykoliv to cítíte jako vhodné
  7. Zabezpečte, ať jsou Vaši lidé hodnoceni spravedlivě = za výsledky (tzn. je vidět rozdíl mezi výplatou toho, kdo svědomitě pracuje na plný plyn a toho, kdo se veze)

👉 Cítíte, že by Vám pomohlo rozebrat situaci ve Vašem týmu? Napište mi 🙂

👌 Chcete získat 8 doporučení, jak vtáhnout Váš tým více do hry? Napište mi 🙂

🧡 Pokud chcete zjistit, zda pro Vás může být mé know-how užitečné, zaregistruje se ZDARMA do členské sekce ALAKAI na DISCORDu –  více informací najdete zde

Lenka Chvátlinová
Jako lektorka a konzultantka spolupracuji s majiteli malých a středních českých firem na tom, aby je fungování jejich firem bavilo. Řešíme situace, se kterými se každodenně potýkají, pokud ke svému podnikání potřebují tým. Baví mě práce s lidmi a jejich proměny ve chvíli, kdy dojdou k novým poznáním. Ať už o sobě nebo o své práci. Baví mě vidět to, jak se stávají sebe-vědomější a úspěšnější. Jak si najednou vědí rady s věcmi, které pro ně dříve byly obtížné... Moje práce je mým životním koníčkem. Kromě toho se ráda toulám přírodou a fotím :)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.